1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

با طلوع خورشید، سر گیاهان جوان آفتابگردان که گل‌هایی نابالغ دارند، در تمام روز چرخیده و خورشید را دنبال می‌کند. سپس در شب مسیر برعکس را دنبال می‌کند تا در صبح آماده روبرویی دوباره با خورشید باشد. «استیسی هارمر» از دانشگاه کالیفرنیا در دیویس می‌گوید: «اما هیچ کس نمی‌داند که این گیاه از این چرخش روزانه چه به دست می‌آورد». برای فهمیدن این موضوع هارمر و همکارانش چند گیاه آفتابگردان را طوری مهار کردند  که نتوانند خورشید را تعقیب کنند و سر چند تای دیگر را چرخاندند تا در صبح رو به خورشید نباشد. آن‌ها با این آزمایش دریافتند که برگ‌های هردو گروه گیاهان حدود ۱۰ درصد از برگ‌های آفتابگردان‌هایی که مسیر معمولشان را دنبال کرده بودند، کمتر رشد کرده‌اند. هارمر می‌گوید: «اگر آنها نتوانند خورشید را تعقیب کنند بهره‌وری کمتری دارند».

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

در چند سال گذشته خبری جالب منتشر شد مبنی بر این که انتقال خون افراد جوان به بدن افراد مسن مثل اکسیر جوانی عمل می‌کند و در بدن آنها جوانی از سر گرفته می‌شود. یتر تیل، یکی از ثروتمندان فناوری سیلیکون ولی در سانفرانسیسکو که نسبت به این موضوع علاقه نشان داده بود تحقیقاتش را در این خصوص آغاز کرد. اما به‌تازگی در ژورنال Nature Communications خبری منتشر شده است که نشان می‌دهد شاید خون فرد جوان، اکسیر جوانی نباشد اما انتقال خون از فرد مسن به فرد جوان خطرناک خواهد بود.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

ایده ایجاد مستعمره‌ای برای انسان روی تیتان، قمر زحل، ممکن است دیوانگی به‌نظر برسد. دمای تیتان نزدیک به ۳۰۰ درجه فارنهایت زیر صفر است و باران‌های اتان و متان روی دریاهای هیدروکربنی می‌بارد. باوجود این، تیتان تنها محل منظومه خورشیدی است که انسان می‌تواند در آن زندگی دائمی داشته ‌باشد.

دانشمندان معتقدند، انسا‌ن‌های آینده نیازها و محرک‌های کنونی ما را خواهند داشت. زیستگاه آنها باید سرشار از انرژی باشد، دمایی مناسب داشته‌ باشد و بتواند آنها را از خطراتی مانند پرتوهای کیهانی حفظ‎کند.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که با استفاده از آهن ربا می‌توان برخی از خاطرات فراموش شده را مجددا بازگرداند.

محققان پیش از این بر این باور بودند که حافظه کاری ما که مسئول حفظ اطلاعات مهم و کوتاه مدت مانند حفظ یک شماره تلفن است، برای حفظ اطلاعات به فعالیت مستمر نیاز دارد.

اما یک پژوهش جدید از محققان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون نشان می‌دهد که مغز اطلاعات کم اهمیت را به جایی فراتر از دسترس ابزارهایی که به طور معمول بر فعالیت‌های مغز نظارت می‌کنند می‌فرستد.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

هستی مملو از اسرار کشف نشده ای است که محققان زیادی را مشغول خود کرده اند، اما ستاره‌شناسان استرالیایی در تحقیقات جدید خود دریافته‌اند که سطوح انرژی کهکشانی نسبت به دو میلیارد سال قبل به کمتر از نصف رسیده است.

محققان معتقدند که به دلیل این کاهش سطوح انرژی در کهکشان‌ها، به نظر می‌رسد که جهان در مسیر افول قرار گرفته است.

این باور پس از بررسی بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان توسط دانشمندان به وجود آمد که دریافتند به دلیل ادغام ماده در ستارگان، انرژی کاهش یافته و سطوح انرژی تولید شده حتی به اندازه نصف میزان موجود در دو میلیارد سال قبل هم نیست.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 0.00 (0 رای)

در سال ۱۹۰۰ فیزیکدان بریتانیایی به نام لرد کلوین بیان داشت: «در حال حاظر هیچ چیز جدیدی برای کشف در فیزیک وجود ندارد و هرچیزی که باقیمانده است تنها اندازه‌گیری‌های دقیق‌تر است». در طول سی سال، مکانیک کوانتوم و نظریه نسبیت انیشتین انقلابی در این رشته به پا کرد.

امروزه هیچ یک از فیزیکدانان جرات این را ندارند که حتی ادعا کنند دانش فیزیک در حال حاظر نزدیک به تکامل است. در مقابل هر اختراع جدید به نظر میرسد که می‌تواند منجر به باز کردن یک دنیایی بزرگتر و عمیق‌تر از مسائل فیزیک شود.  دانش فعلی تنها قسمت کوچکی از همه سوالات عمیق پیش روی ماست. در این مطلب، نکاتی در مورد جهان موازی و اینکه چرا زمان به یک جهت حرکت می‌کند را بررسی خواهیم کرد و اینکه چرا ما بی نظمی کامل را درک نمی‌کنیم .

لیست زیر برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و در مارس ۲۰۱۶ با اطلاعات و تحقیقات جدیدتر به روزرسانی شد.

آمار بازدید سایت